Milan Kryl

Komentáře k příspěvku

Testovací smail Seznam.cz

[ 1 ] Petr Šnajdr - 20.6.05 23:39:35

Milane,úplně ve všem bych nesouhlasil.

Ten webmail je udělaný velice pragmaticky a jednoduše. Uživatelsky se mi líbí už proto, že to není přeplácané zbytečnostma, serepetičkama atd.

Člověk nebo team lidí, kteří ho vytvořili mají moji poklonu i když ve všem bychom se neshodli, je to asi tak to nejlepší co jsem zatím viděl.

Jediný problém vidím v tom, že ti tvůrci o kterých mluvím pracují pro společnost Google a to co předvedl Seznam je dle mého názoru smělý pokus, který je bohužel v obchodním zákoníku zřejmě klasifikovatelný jako nekalá soutěž a to minimálně vyvoláním nebezpečí záměny a kdo ví zdali ne i parazitováním na pověsti. I když tam je to dosti sporné.

Můj názor je, že Google by na to v USA i západní evropě zcela jistě reagoval, zdali i u nás je otázka. Nemyslím si, že by to nešlo udělat jinak a že udělat to jako GMAIL je jediná cesta.

Nicméně mámeli být objektivní tak sám víš, že pár featur jsi v článku nezmínil a to třeba J2ME klienta a nějaká další rozšíření.

No a na co zapoměli? Pořád si nejsem jist, že je dobrý nápad cpát javasctipt všude. Už jenom ten výsledek odladit dá hrozné práce. V tomhle byl Seznam prostě pragmatičtější, na výsledku nevidím nějaký zásadní rozdíl, prostě normální webovka.

Zbytek fetur, které postrádáš se hodí menší skupině uživatelů a nemyslím, že stojí za to. Výjimkou je psaní HTML mailů, to bych postrádal, to je hezká funkce pro běžného Pepíka a umí to už myslím i GMAIL.

Spíš jsem zvědav na ten slibený IMAP. Slovy IL: Bude! Otázka zůstává kdy a nebo už možná někdo začal počítat co tohle slovo bude stát....

S tou chybou, kterou zmiňuješ mě napadá jen jediná věc. Slovy Lukačoviče: "Považovali bychom za nezodpovědnost, nabídnout Vám produkt, který není 100% odladěný", přitom ta betaverze zcela evidentně leze do ostré databáze. To jde nějak mimo mé logické myšlení. Není to tak trochu protimluv?

Ale pragmaticky vzato je tahle aplikace celkem konkurenceschopná. Jenom si trochu lámu hlavu nad tímto prohlášením:

"Technika public relations, kdy někdo slibuje svým uživatelům převratný gigabajtový e-mail a přitom má nestabilní betu, se jmenuje vaporware" viz. Ivo Lukačovič na Lupě: http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=4

Dává mi to jediný logický smysl a to ten, že zatímco Centrum dělá vapoware tak Seznam tomu říká betaverze. Koneckonců ten kdo byl obviňován z tvorby vapoware tomu také říkal beta verze. Tak si vyber :-)

Jak ta slova jsou někdy mocný nástroj ;-)

[ 2 ] Llaik (WWW) - 21.6.05 08:22:49

Ve vytvoreni webemailu, ktery nepouziva AJAX, nevidim nic spatneho a ze strany Seznamu je to logicky krok - byl tu Gmail a Centrum, tj. toto bylo to nejlepsi, jak se odlisit.

To ze se zmenil pouze "xicht" a zbytek zustal stejny je trosku prekvapivejsi. Prepsat par tengovskych sablon preci nemohlo trvat dlouho, ne?

Jedine, co me na novem webmailu Seznamu opravdu stve, je ukradeni designu Googlu. Ten copy&paste nelze pri sebevetsim privrenim oci oznacit za inspiraci.

[ 3 ] Jan Nehasil - 21.6.05 08:27:12

Souhlasím s Petrem Š.
"Ten webmail je udělaný velice pragmaticky a jednoduše. Uživatelsky se mi líbí už proto, že to není přeplácané zbytečnostma, serepetičkama atd. "

Souhlasím s Milanem, "že je to kopie Gmailu". To je ale lidem úplně jedno,protože většina běžných uživatelů nikdy Gmail nepoužila.

Milane ty nemáš pana IL opravdu rád, co?

[ 4 ] lolek - 21.6.05 08:37:16

Přesně tak, Jene N. většina lidí také nechodí v botách Puma nebo Adidas, ale v Puna nebo Adidos ... a ten rozdíl je znát (v těch botách) a pravda těm lidem je to jedno. Podle mne je to špatně obšlehnutý Gmail.

[ 5 ] Llaik (WWW) - 21.6.05 08:51:10

Jak by rekl Hulan: tupe mase to muze byt jedno, ale znamena to, ze se to ma zkratka nechat byt?

Pokud se nepletu, tak zbozi Puna a Adidos se ze stanku zabavuje v hodnote desitek milionu :)

Ad jednoduchost - ano, protoze Seznam asi nemel na to prebyt trumfy konkurence, tak vyrazil opacnou cestou - jednoduchosti. Ta neni spatna, je jina a ze strany Seznamu, pokud nechtel zacit sprintovat za ujizdejicim vlakem nejpragmatictejsi reseni nastale situace.

[ 6 ] Jiří Šebek - 21.6.05 09:18:01

Funkčnost nechávám stranou ale to okopírování designu je fakt nehorázné. Tady se nedá mluvit ani o nějakém inspirování, to je fakt čistý grafický copy&paste.

Některým mým kolegům je to docela jedno ale mě to dost silně štve, stejně jako by mě štvalo když někdo použije můj design.

[ 7 ] rony (WWW) - 21.6.05 09:54:20

pani, treba si naliat cisteho vina: pokial by Google nezacal s Gmailom, tak sa este dnes rochni aj Centrum, aj Seznam, aj dalsi v primitivnych webovych simulatoroch POP3/IMAP/SMTP budovanych rozsiahlymi tabulkovymi konstrukciami s desiatkami bitmapovych obrazkov a svojskymi rieseniami ci uz samotnej komunikacie s inymi SMTP daemonmi alebo rozhrania.
Mozno by sme sa dozili rieseni, keby nejakeho vykonneho programatora napadli dielcie a tym padom kvalitne riesenia, no komplexnejsi produkt nie je schopny vymysliet ziadny z tych, co sa aj v tomto prispevku uspesne ostreluju medzi sebou.
Z tohto ohladu je takmer nepodstatne, ze Seznam obslahol vizualne prevedenie gmailu a nasil ho na svoje existujuce "evolucne" prenesene skripty. Takisto je nepodstatne, ze Centrum rozvinulo "ideu" gmailu a popridavalo vsade kvantum funkcii ale zaroven aj "desne" mnozstvo sumu a tym ciastocne zinvalidnilo aplikaciu (viditelne pomaly nabeh, privela "vzrusenia" v rozhrani) aj napriek zjavnej odborne dobrej prace vyvojoveho teamu. Takisto vlna "jednogigoviek" ci "dvojgigoviek" je puhym "kradnutim" marketingoveho napadu Google. A postavil by som celu tuto skalu "inspiracnych" zdrojov na roven trestuhodneho "okopirovania" vzhladu.
Viem a som si isty tym, ze cielova skupina Seznamu je taka aka je (ludia, co NIKDY nepojdu do anglickych rozhrani webovych stranok, co prijmu to co Seznam da) a ze je to z isteho pohladu dobry zamer - dat im jednoduchu vec, ktoru zvladnu rychlejsie najma ak si koncept po viac ako roku overil kazdy na priklade gmailu. V tom vidim prednost aplikacie Seznamu voci ostatnym tu na tomto trhu.
Cisto pragmaticky este poznamenam: stacilo by zmenit "okruhle" rozky v rozhrani a mierne sa s nim pohrat, no principialne ide o banalne upravy, a aplikacia zostane "stejna" ako je aj terajsia beta. Moj sukromny tip je, ze k zmenam vo vzhlade a upravam rozhrania Smailu dojde.

[ 8 ] Llaik (WWW) - 21.6.05 10:19:47

Prave - kde je otazka inspirace, a kde kradez?
Vsechna osobni auta (+/- :)) maji 4 kola. Jedna se snad o kradez od dedecka automobilu, nebo inspiraci postavene na tom, ze se to osvedcilo?

Proto jsou veci, ktere se komentovat nedaji. Ale pokud prijdu na Seznam a Gmail, vypnu obrazky a webove barvy, tak mam dve prakticky identicke stranky. A podle me obrazek ani barva nelze brat jako inspirace postavena na tom, ze se neco osvedcilo.

To, ze Gmail vsechny postrcil dopredu diky axiomu "kasleme na lidi bez JS" je pravda a je to jedine dobre, protoze ma v podstate pravdu. Dokazal, ze lidem je fuk validita ci pristupnost, chteji pohodlnou aplikaci.

Ale rikam - rozlisme 4 kola u auta a design u webove stranky.

[ 9 ] Petr Šnajdr - 21.6.05 11:17:38

Díl II: Nekalá soutěž
§ 44 Základní ustanovení
(1) Nekalou soutěží je jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Nekalá soutěž se zakazuje.

(2) Nekalou soutěží podle odstavce 1 je zejména:
a) klamavá reklama.
b) klamavé označování zboží a služeb,
c) vyvolávání nebezpečí záměny,
d) parazitování na pověsti podniku, výrobků či služeb jiného soutěžitele,
e) podplácení,
f) zlehčování,
g) srovnávací reklama,
h) porušování obchodního tajemství,
i) ohrožování zdraví spotřebitelů a životního prostředí.

§ 47 Vyvolání nebezpečí záměny
Vyvolání nebezpečí záměny je:

c) napodobení cizích výrobků, jejich obalů nebo výkonů, ledaže by šlo o napodobení v prvcích, které jsou již z povahy výrobku funkčně, technicky nebo esteticky předurčeny, a napodobitel učinil veškerá opatření, která od něho lze požadovat, aby nebezpečí záměny vyloučil nebo alespoň podstatně omezil, pokud jsou tato jednání způsobilá vyvolat nebezpečí záměny nebo klamnou představu o spojení s podnikem, firmou, zvláštním označením nebo výrobky anebo výkony jiného soutěžitele.

[ 10 ] Rado (WWW) - 21.6.05 11:53:04

Bota Adidos je nekvalitní kopií boty Adidas. Seznam je kvalitní aplikací, která se v žádném případě nesnaží vypadat jako Gmail. Nesnaží se tedy ani vyvolávat záměnu. Amatérské právní pokusy v této diskuzi jsou bezpředmětné, samotný článek je zřetelným výlevem emocí.

[ 11 ] Petr Šnajdr - 21.6.05 12:11:47

To: [10] To mi připomíná: My jsme Borgové. Odpor je marný, budete asimilováni...

Ps. Jen tak stranou, argumentace, že vaše boty Puna jsou stejně kvalitní jako Puma by byla hezká, ale bezpředmětná. Pakliže by tomu tak nebylo, poškozoval by jste navíc dobré jméno Pumy :-D, ale to nic nemění na tom, že by se jednalo o nekalou konkurenci.

[ 12 ] Tomáš Kučera (WWW) - 21.6.05 13:20:51

Proc mam jen pocit, ze autor clanku nema seznam rad :-) a nebo zavidi tento krok seznamu?

ja jsem jako vetsina ceske polulace na Gmailu nebyl, takze je mi to jedno, ale novy mail se mi libi :-) Co se tyce posilani posty na seznam nebo od nej, tak tady je to horsi...opravdu nekdy spatny zarazuje do spamu, nekdy pijde mail se zpozdenim :-$

[ 13 ] SuE (WWW) - 21.6.05 14:03:12

Když už srovnáváme. Já su už od začátku uživatel centrum ale ta pitomá vstupte stránka, která tam furt je už mi tak leze na nervy, že buď přejdu na gmail nebo možná i na ten seznam.
Zatím jsem ten nový netestovala - nedávno jsem si tam založila schránku kvůli přístupu na hrej.cz ale připadá mi to rychlejší.
A jestli se nový seznam bude vizuálně podobat gmailu nebo ne mi při rozhodování určitě žíly trhat nebude.

[ 14 ] Llaik (WWW) - 21.6.05 14:13:42

[10] "Seznam je kvalitní aplikací, která se v žádném případě nesnaží vypadat jako Gmail." - to myslis vazne? Toz pak asi neni o cem diskutovat :) ted nemluvim o kvalite, ale o podobe. Ty aplikace co do vzhledu jsou prakticky stejne.

[ 15 ] Llaik (WWW) - 21.6.05 14:16:00

[11] doplnil bych se :)
pokud muze vzniknout zamena mezi Blesk.cz a Bleskove.cz, jste si jisti, ze nemuze vzniknout zamena mezi seznamem a gmailem, co do vzhledu jejich freewebu? At koukam na ty screenshoty jak koukam...

[ 16 ] jilm (WWW) - 21.6.05 15:25:45

Nový email Seznamu je velmi kvalitní a daleko lepší než GigaCentrum. Lepší ve smyslu použitelnější mezi svými uživately a buďte si jistí, že bude úspěšnější.

Nemohlo by si Centrum udělat statistiku, jaké procento lidí si změnilo způsob výpisu pošty? Kolik lidí už alespoň jednou použilo drag n´ drop a kolik si poštu označuje 4 barvama? Úspěch a příklad Gmailu je v tom, že se Google nebál udělat aplikaci tak, jak ji považuje za nejlepší. Gmail nenabízí nic víc, nic míň, Gmail své uživatele nutí používat mail přesně tím způsobem, jaký považuje za nejlepší. GigaCentrum se snaží zavděčit všem a přitom je to jeden velký chaos.

Je mi líto, ale Seznam do nového emailu pravděpodobně investoval daleko méně a sklidí daleko větší úspěch.

[ 17 ] Petr Šnajdr - 21.6.05 15:50:04

[16] Pod to bych se mohl podepsat.

[ 18 ] Acci (WWW) - 21.6.05 16:50:38

Mě se zdá, že Seznam jen změnil vzhled a přidal pár funkcí. Opravdu s tím nemohl mít žádné náklady.

[ 19 ] Lukas - 21.6.05 19:30:09

Plně souhlasím s autorem jilm. V tomhle Seznam moc nechybuje. Centrum ještě bude překvapený že má sice desítky funkcí v emailu, ale použitelnost a přehlednost ubírá hodně na kvalitě. Používám Seznam a to co od emailu očekávám má.

[ 20 ] jirik - 22.6.05 08:50:02

Myslim, ze je nutne taky videt jisty kontext. Centracky email byl vzdy oproti Seznamackemu funkcne vyspelejsi. Rozdil mezi starym Centrem a novym je zjednoduseni ovladani (ale zachovani funkcnosti, respektive rozsireni). Rozdil mezi "starym" a novym Seznamem defakto neni. Pribyla nam Gmailovska podkova (kterou kdyby autori opravdu chteli by nebylo problem lehce modifikovat tak, ze by to alepson na prvni pohled vypadalo jinak).

Seznam opet hresi na male ceske vody, kam nevidi velke pravni oko. Podoba s Gmailem je mozna jen marketingovy tah, protoze diky teto podobe je Seznamacky email s Gmailem srovnavan. Ruku na srdce vsem zastancum: Rozlozeni ovladacich prvku mel seznam predtim defakto stejne, proc Vam prijde to rozlozeni dobre az ted, kdy je zde Gmailovkse olemovani? Do te doby se totiz seznamacky mail s gmailem netroufl srovnavat vubec nikdo.

Seznam tedy udelal velmi zajimavy tah: Zainteresovani lide budou mit ted Seznam spojeny s Gmailem, budou ho tedy tak i nazyvat. Seznam tim celkem nepravem dedi Gmailovskou nalepku inovace a zajimaveho technickeho reseni. Nicmene zatimco ceske Centrum zustava ceskym Centrem, cesky Seznam je pro neznale ceskym Seznamem a pro znale se stava americkym Gmailem. A asi neni nutne zminovat, jak cesky clovek vnima ceske veci a jak americke, specialne Gmailovske.

[ 21 ] meky (WWW) - 22.6.05 21:39:44

[12] Tak si Tomáši ten Gmail vyzkoušejte! Já vám klidně pozvánku pošlu, mám jich momentálně 50 a jsem přesvědčen, že spousta lidí stejně jako já pozvánky má a ráda je pošle.

Já zkoušel schránku na seznamu, centru, tiscali a jiných, taky outlok expres jsem dlouho používal, ale gmail nenašel konkurenci. Je prostě nejlepší.

[ 22 ] markon (WWW) - 7.7.05 23:15:08

Bez přehánění je seznamácký e-mail rychlejší než gmail. To je věc co mě zvláště potěšila.

To co je horší je prostě ovládání. Gmail má ovládání udělané statisticky podle používání (tak nějak padne), zatímco seznam to okopíroval a přidal maličkosti, nicméně je to takové nelogické.

[ 23 ] paja (WWW) - 14.7.05 00:15:20

Neni se cemu divit - seznam pouziva svoji politiku kopirovani v podstate od sveho vzniku (yahoo). Centrum spustil novy mail nekdy na jare, investoval asi nemalo penez (TV, rozhlasove reklamy) a seznam nejak zareagovat musel. A udelal "dobre" - za malo penez hodne muziky. dalsi priklad v praxi, kdy "odvaznemu" stesti preje. Preju stesti vsem odvaznym i tem drzym :-)

Přidání komentáře

Přidávání komentářů bylo pozastaveno.